wood gallery – פרקטים, דקים, שטיחים ו- pvc

בלוג

עמוד הבית / בלוג / בחירת פרקט המדריך למתחילים

בחירת פרקט המדריך למתחילים

החלטתם לרכוש פרקט לצרכי חיפוי משטח ריצוף כזה או אחר בסביבת המגורים? זה הזמן לדעת הכול על בחירת פרקט באמצעות המדריך למתחילים שלפניכם.

חיפוי פרקט הפך בשנים האחרונות לאחד מאמצעי החיפוי הפופולריים ביותר למשטחי הריצוף השונים בסביבת המגורים, וזאת לנוכח המראה היוקרתי והאלגנטי הנלווה לכל סוגי הפרקטים האפשריים. יחד עם זאת, בחירת פרקט לסביבת המגורים, חייבת להיעשות בהתאם לסוג הפרקט והתאמתו לאופי חלל המגורים בו תהיו מעוניינים להתקינו.

דק איפאה מדרגות לגינה

סוגי פרקטים – מה חשוב לדעת?

כאשר מדברים על פרקטים לצרכי חיפוי משטחי ריצוף בסביבת המגורים, מדברים על שלושה סוגי פרקטים עיקריים:

  1. פרקט עץ מלא המיוצר משכבה אחת אחידה של עץ גושני – פרקט מסוג זה מתאפיין אומנם במראה יוקרתי  וייחודי אך עלותו הגבוהה לצד הצורך בתחזוקתו בתדירות גבוהה והעובדה שהוא איננו עמיד בפני מים, הופכים אותו למשטח פרקט פחות נפוץ בבתים ודירות.
  2. פרקט עץ רב שכבתי על מנת להבין מה זה פרקט עץ רב שכבתי? נציין שסוג זה של פרקט מיוצר ממספר שכבות של חומרי עץ ההופכים אותו למשטח פרקט רב שכבתי. ברוב המקרים, מדובר בשלוש שכבות, כאשר השכבה האמצעית והתחתונה מיוצרת בעיקר מחומר סיבי עץ דחוסים ואילו השכבה העליונה מיוצרת מעץ מלא.
  3. פרקט למינציה על מנת להבין מה זה פרקט למינציה? נציין את העובדה שפרקט זה מיוצר אף הוא משכבות של עץ מודבק, כאשר השכבה העליונה מגיעה עם ציפוי למינציה ההופך את המשטח לעמיד מפני מים.

חשוב לציין שלכל אחד מסוגי הפרקטים המופיעים לעיל, קיימים עשרות דגמים, לדוגמא: לפרקטים הרב שכבתיים, תוכלו למצוא דגמים המיוצרים ממספר של 3-12 שכבות של עץ מודבק, כאשר ניתן לשנות את נפחם בהתאם לצורך. בפרקטים למינציה ניתן למצוא הדפס בגוונים וצורות בשכבה העליונה ועוד. כמו כן, קיים פרקט עץ גושני המותאם בעיקר לצרכי ריצוף משטחים בחצרות וגינות פרטיות.

כיצד בוחרים את סוג הפרקט?

את סוג הפרקט מומלץ לרכוש בהתאם לאופי החלל אותו תהיו מעוניינים לחפות במשטחי הפרקט השונים. בחדרי רחצה לצורך העניין, מומלץ לבחור בפרקטים המגיעים עם ציפוי למינציה המגן על המשטח מפני לחות וחלחול של מים. פרקט עץ רב שכבתי נחשב לסוג פרקט נפוץ ביותר בישראל, וזאת לנוכח העובדה שהוא מאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות הנלווים למראה של פרקט המיוצר מעץ מלא, כאשר ניתן לצפות את השכבה העליונה בציפוי דק של למינציה המגן על המשטח מפני מים, דבר המאפשר לכם לתחזק את המשטח בצורה יעילה גם במסגרת שטיפת סביבת המגורים עם מים.

פרמטר נוסף לבחירת פרקטים קשור לסגנון העיצובי של הבית/דירה, כאשר ניתן לבחור בפרקטים בגוון בהיר יותר ו/או בגוון כהה יותר, וזאת בהתאם לדגמי הפרקטים השונים המוצעים לכם לגבי כל אחד מסוגי הפרקטים הנפוצים ביותר.

מידע נוסף על פרטים תכלו למצוא בעמוד הבא

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

    בין לקוחותינו: