wood gallery – פרקטים, דקים, שטיחים ו- pvc

בלוג

עמוד הבית / בלוג / איך מרכיבים פרקט?

איך מרכיבים פרקט?

הרכבה של פרקט בבית הפכה להיות אמירה עיצובית ראשונה במעלה. זה יכול להיות דגם שבנוי על טהרת העץ הטבעי או לחילופין כזה הבנוי על בסיס סינטטי ולמינציה, אולם המשמעות ברורה. הרצפה נראית אחרת, הרבה יותר מרשימה ואלגנטית.

הרכבת פרקט

אם אתם רוצים לפנק את עצמכם עם פרקט בחדר שינה או בכל חדר אחר, נסביר איך מרכיבים פרקט בשיטת צעד אחר צעד. ראוי לציין כי מי שלא בטוח ביכולתו להרכיב כהלכה את הפרקט יוכל להזמין מתקין מקצועי. זה אמנם עולה יותר, אבל כך תוכלו להבטיח שביעות רצון מהתוצאה.

אך מרכיבים פרקט למינציה

פרקט סינטטי (למינציה) נחשב לפשוט למדי להרכבה. אם רצונכם להרכיב דמוי פרקט לאמבטיה או פרקט למינציה בחדר השינה, תצטרכו לפעול בדרך הבאה: קודם כל מחליטים סמוך לאיזה קיר רוצים להתחיל עם התקנת פרקט. מקובל שיהיה זה הקיר שרוחבו גדול יותר. לאחר מכן מסירים את הדלת מעל גבי הצירים כדי שיהיה נוח יותר להמשיך בעבודה. חשוב – לפני שאתם מניחים את הפרקט, זיכרו לשים את ספוג שמעליו מניחים את הקורות עצמן. הספוג נועד למטרות בידוד, שכן פרקט למיציה איננו מבודד במידה מספקת.

את הלוחות מניחים בשיטת השורות. קודם כל מניחים שורה אחת מלאה ורק אחר כך ממשיכים לשורה הבאה. כך משיגים דיוק מירבי וכך גם העבודה מתקדמת כראוי. כל שני לוחות מחברים אחד לשני באמצעות חיבור המוטמע בהן (מעין פין ייעודי). במידת הצורך, ניתן לדפוק קלות באמצעות פטיש. רק משעה שכל הפרקט מורכב, ניתן לעבור להדבקה.

יש הממליצים לבצע את ההדבקה רק ביום הבא שכן כך הלוחות "נושמים" וצורתם משתנה מעט. רק לאחר שהלוחות התרגלו לסביבתם ההדבקה תתבצע בתוצאה הטובה ביותר. כמובן, את ההדבקה מבצעים לאחר שהרכבנו את הפאנלים, המעניקים לנו את הגימור הרצוי. דגש חשוב – את הפרקט לא מצמידים ממש עד לקירות. יש להותיר מרווח של מספר מילימטרים (ניתן להשתמש בקרש דק לצורך כך). עם הזמן, הפרקט עשוי להימתח מעט וזה מונע עיוותים ושינויי צורה.

איך מרכיבים פרקט מעץ

אחרי שדיברנו על הרכבת פרקט למינציה, כעת נסביר כיצד מבצעים הרכבת פרקט מעץ. גם במקרה זה, שבו אתם משתמשים בלוחות של עץ טבעי, ניתן להדביק את הפרקט ישירות לאריחי הרצפה או לתשתית אחרת כדוגמת בטון יצוק. יש לוודא כי ההדבקה נעשית בדבק ייעודי, המתאים להדבקת פרקטים מעץ, בהתאם לסוג שבו בחרתם. יתכן ששמעתם כי פרקט התקנה ניתן לבצע גם בדרך אחרת, וזה נכון בהחלט. ניתן להרכיב את הפרקט גם על תשתית מעץ, כאשר החיבור נעשה לא בהדבקה או אם חיבור במסמרים או ברגים המיועדים לכך. יש לשים לב כי החיבור הטוב ביותר לא נעשה באמצעות פטיש ידני כי אם באמצעות מכשיר פנאומטי ולחץ אוויר.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

    בין לקוחותינו: