wood gallery – פרקטים, דקים, שטיחים ו- pvc

בלוג

עמוד הבית / בלוג / פרקט עץ או למינציה – מה עדיף?

פרקט עץ או למינציה – מה עדיף?

אם קיבלתם החלטה שאתם מעוניינים בהתקנה של פרקט עץ, כמובן שתוך רגע, אתם תשאלו את עצמכם מה עדיף: פרקט עץ או למינציה. השאלה הזו היא חשובה מאד, שהרי מדובר בעצם על שני הסוגים המרכזיים של הפרקטים. לאחר שמקבלים את ההחלטה יש עוד כל כך הרבה החלטות שצריך לקבל בנוגע לפרקט, כך שברור שאת ההחלטה הבסיסית הזו, אתם צריכים לקבל כבר בהתחלה. מאחר שיש הרבה דעות ברשת בשאלת מה עדיף בין פרקט עץ ל- פרקט למינציה, החלטנו להגיש לכם מדריך אובייקטיבי, שיעזור לכם לשקלל את כל הנתונים, ולעזור לכם להבין כמובן, איזה מהפרקטים יהיה עדיף עבורכם. בעצם, מדובר לא פעם על עניין מאד אישי – שתלוי פשוט בתנאי המחיה שלכם.

פרקט עץ למראה יוקרתי

להכיר היטב את התכונות, היתרונות והחסרונות של כל פרקט

בידוד

באופן כללי, פרקט נחשב שליטת ריצוף מבודדת. עם זאת, כאשר אתם שואלים את עצמכם מה עדיף פרקט עץ או למינציה, דעו שמבחינת בידוד, העץ הטבעי נחשב למבודד טוב יותר מאשר פרקט למינציה. כמובן שיש לקחת זאת בעירבון מוגבל. כדאי לזכור שהאקלים הים תיכוני בישראל לא מוביל בדיוק למקרי קיצון, בוודאי של קור. עם זאת, אם אתם גרים באזורים קרים מאד בחורף כמו אזור הצפון או ירושלים – זה בהחלט יכול להיות שיקול משמעותי מבחינתכם.

עמידה בפני בעיות ותיקון

מה קורה אם יש בעיה בפרקט וצריך לתקן אותו? יש לחלק את השאלה הזו בעצם לשני חלקים. בראש ובראשונה, עם איזה סוג פרקט יש יותר בעיות. בהכללה, פרקטים מלמינציה הם עמידים פחות מסוג של פרקטים מעץ טבעי, שנחשבים לאיכותיים יותר. הצד השני של השאלה נוגע לתיקון עצמו. כאן חשוב לציין שאם כבר יש בעיה בפרקט – הרי שקל יותר משמעותית לתקן את הבעיות בפרקט הלמינציה מאשר בעץ הטבעי. מה זה אומר? שאם ידוע לכם שעל הפרקט לא ידרכו לעתים קרובות ילדים קטנים או חיות מחמד, אפשר בהחלט להעדיף את העץ הטבעי. לבית עם משפחה לעומת זאת – הלמינציה אולי תהיה עדיפה, כי ממילא יש יותר סיכוי לשריטות ושחיקה – ואז שתוכלו לתקן במחיר זול.

מגע ואווירה

אם המגע חשוב לכם, הרי שכאשר אתם שואלים מה עדיף בין פרקט עץ ללמינציה, דעו לכם שכמובן שהמגע של העץ הטבעי הוא נעים יותר מזה של פרקט הלמינציה המלאכותי. יש גם אנשים שטוענים שאין באמת תחליף לעץ הטבעי, ושרק אתו באמת מקבלים תחושה חמימה, משפחתית וכפרית.

עיצוב פרקט עץ

דווקא אם אתם מחפשים עיצוב מגוון מאד, ורוצים שהוא יותאם עבורכם אישית ,דעו שפרקט הלמינציה עדיף. הסיבה לכך ברורה – העץ הטבעי מוגבל באופן טבעי, לסוגי העץ הקיימים. פרקט הלמינציה לא מוגבל לסוגי עצים, ולכן יש הרבה יותר אפשרויות לעיצוב שלו. לכן, אם המקוריות וההתאמה אישית חשובים לכם, הלמינציה ללא ספק טובה יותר.

מחיר פרקט עץ

כאן כדאי לזכור שמדובר על הכללה. באופן מכליל כאמור, המחיר של פרקט למינציה ממוצע לעומת המחיר של פרקט עץ ממוצע יהיה נמוך יותר, כי הפרקט הוא חומר יוקרתי ואיכותי יותר. עם זאת כמובן שיש כאן מגוון רחב מאד של אפשרויות – כך למשל המחיר של פרקט למינציה איכותי מאד, יכול להיות יקר יותר מהמחיר של פרקט עץ זול, כך שצריך למדוד את כל הפרמטרים לפני שמקבלים הצעת מחיר.

אנחנו כאן לסייע לכם לבחור פרקט עץ

אם אתם עוד מתלבטים בשאלה, אתם מוזמנים לפנות כמובן אל ווד גאלרי. הצוות המקצועי שלנו ישמח לשבת אתכם ללא עלות, אם מומלץ לכם לבחור בין סוגי ריצוף פרקטים שונים החל מ- פרקט למינציה, דמוי פרקט, פרקט עץ, פרקט לבן. אנו  כאן לשמוע את ההתלבטויות שכלם, ולהמליץ לכם על סוג הפרקט אשר יתאים במיוחד עבורכם.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

    בין לקוחותינו: