wood gallery – פרקטים, דקים, שטיחים ו- pvc

בלוג

עמוד הבית / בלוג / מה צריך לדעת על פרקטים שאתם לא יודעים?

מה צריך לדעת על פרקטים שאתם לא יודעים?

הריצוף באמצעות פרקטים, הולך ותופס תאוצה עצומה בשנים האחרונות. נראה שבין אם מדובר על בתים פרטיים, דירות, חנויות, משרדים, או אפילו אולמות אירועים – כולם עושים שימוש בפרקט. הדבר כמובן מעלה את התהייה, במידה ואתם מעוניינים לקנות פרקט – מה צריך לדעת על פרקטים? אחרי הכל, אם זה ריצוף אהוב במיוחד, האם בכלל יש דברים שחשוב לדעת עליהם? התשובה היא שבהחלט כן. יש כל כך הרבה סוגים שונים של פרקטים, כך שיש לא מעט דברים שצריך לדעת על הפרקטים לפני שאתם ממהרים לרכוש פרקט כזה או אחר. אנחנו מקווים לעשות לכם קצת סדר עם כל פריטי המידע, וכשתסיימו לקרוא – תבינו בצורה טובה יותר, מהו הפרקט שיכול להתאים לכם.

פרקט לבית לצד עלית מדרגות וספה זוגית

אז מהם הדברים החשובים?

שלושת הסוגים

קודם כל, כל מי שרוצה להבין מה צריך לדעת על פרקטים, צריך לזכור שיש שלושה סוגים מרכזיים של פרקטים כיום. החלוקה הזו לשלושה סוגים מקובלת בכל תחום הפרקטים, והיא מלווה עסקים רבים וכן מתקיני פרקטים. הסוג הראשון הוא של פרקט מעץ טבעי בשכבה אחת. פרקט זה גם נקרא לעתים פרקט מעץ גושני. הסוג השני הוא גם פרקט מעץ טבעי, אבל הוא רב-שכבתי. לרוב מדובר על פרקט עם שלוש שכבות לפחות (פרקט דו שכבתי כבר לא מקובל לייבוא ולמכירה). הסוג השלישי הוא פרקט למינציה. זהו פרקט שלא עשוי מעץ טבעי, אלא מחומרי מילוי שונים, אך הוא מדמה במראה החיצוני שלו, פרקט מעץ. כמובן שכל סוג שונה בתכונות שלו, במחיר שלו, ובהתאמה שלו למתחמים שונים.

ההתקנה דורשת מקצועיות

כאשר אתם רוכשים פרקטים, כדאי גם לדעת שאחרי הרכישה, צריך כמובן להתקין אותם. כל מי שרוצה להבין מה צריך לדעת על פרקטים, צריך לזכור שהתקנה של פרקט היא ממש לא משחק ילדים. זהו משטח שההתקנה שלו דורשת ללא ספק ידיים מקצועיות. זה נכון שהתקנה של פרקט למינציה נחשבת לקלה יותר, ועדיין, אם אין לכם ניסיון קודם בביצוע עבודות שיפוץ והתקנה, כדאי לפנות למתקין פרקטים מקצועי. כאשר מדובר על פרקט מעץ טבעי – הדבר אף נכון פי כמה.

עד כמה הם עמידים?

זו עוד שאלה חשובה מאד שכדאי לקבל עליה תשובה. צריך תמיד להבין כי מידת השחיקה של הפרקטים משתנה מאד בין הסוגים. בהכללה, פרקטים מעץ טבעי הם עמידים יותר לשחיקה מאשר פרקטי למינציה (לכן לרוב מחירו של פרקט למינציה יהיה נמוך יותר מפרקט מעץ טבעי). מצד שני, כשבוחרים פרקט למינציה כדאי לשים לב שיש לו כמה דרגות שחיקה שונות. כיום משווקים פרקט למינציה מרמת שחיקה של AC 3 לפחות (דרגות 1 ו- 2 כמעט שלא מקובלות למכירה), ורמה 6 היא הגבוהה והעמידה ביותר. באופן טבעי, מי ששואל את עצמו מה צריך לדעת על פרקטים, לא תמיד תוהה מהיכן בכלל מגיעים הפרקטים. את הפרקטים לא מייצרים בישראל, אלא מייצרים אותם במקומות שונים בעולם, בהם יש כמובן גישה למשאבי עץ רבים. הגישה ששולטת כיום בשוק הישראלי המקצועי, הוא להעדיף פרקט רב שכבתי אשר מיובאים מאירופה -בדגש על פרקטים בלגיים או גרמניים. לעומת זאת, את הפרקטים שמגיעים מהמזרח הרחוק, למרות מחירם הזול, מומלץ פחות לרכוש.

האם יש עוד דברים שכדאי לדעת?

אם יש לכם שאלות נוספות הנוגעות לבחירת הפרקטים, אתם כמובן מוזמנים בחום לפנות אל הצוות של ווד גאלרי. נשמח לענות על כל השאלות שלכם בנושא הפרקטים, ולייעץ לכם בנוגע לבחירת הפרקט המתאים.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

    בין לקוחותינו: