wood gallery – פרקטים, דקים, שטיחים ו- pvc

בלוג

עמוד הבית / בלוג / עץ גושני מה זה?

עץ גושני מה זה?

עץ גושני – עץ נחשב לחומר מרכזי בתעשיית הבניה ובענף הרהיטים. מחומר גלם זה, לסוגיו השונים, מכינים גם חיפויים, דקים, פרגולות ועוד מגוון רחב של דברים יפים לשימוש ביתי, תעשייתי או משרדי. אך יש לדעת כי לא כל העצים שווים זה לזה ולו מפני שיש הבדלים בזנים ובאזורי הגידול. ישנם הבדלים בצפיפות ובדחיסות, יש הבדלי גוון, הבדלים בעמידות. עץ איכותי במיוחד הינו זה המכונה "גושני".

עץ גושני בחדר השינה

חשוב להפנים כי לא מדובר בהכרח בזן כזה או אחר. אם נרצה לתאר זן של עץ זה נוכל לומר למשל לוחות עץ גושני אלון או להבחין לעומת סוג אחר, כגון גושני אורן. יש המבדילים גם בין גושני מקומי לבין מיובא מחו"ל. הדבר החשוב להבין זה שמדובר בעץ מלא, חומר גלם איכותי איכותי, עץ אמיתי כמעט ללא תוספות. במילים אחרות – אין זה עץ סוג ב' או חומר שעבר תהליכי דחיסה והדבקה מסיביים כדוגמת MDF.

איכות במקום שכבות

הבדל מרכזי הקיים בין עץ גושני לבין עץ תעשייתי או עץ לבוד נובע מהשכבות. עץ תעשייתי או לבוד מיוצרים מחלקים דחוסים של עצים טבעיים ולפעמים מלוחות דקיקים של עץ טבעי שעוברים עיבוד על מנת לדחוס אותם לקורות עבים (ולאחר מכן יש לנסר אותם לגודל הרצוי). עץ גושני לעומת זאת, לא מורכב שכבות שכבות שמודבקות בחוזקה אלה לאלה. הוא לא עובר כמעט עיבוד ושומר על האיכות הטבעית שלו (אפשר גם לומר הארומה שלו). הוא עמיד מאוד אבל יש יוצא מן הכלל. במידת הצורך, אין מניעה לחבר יחדיו שתי שכבות אם רוצים עובי נכבד ביותר. עץ דו שכבתי עשוי לשמש למשל בייצור קורות לפרגולה חזקה. זה עשוי להיות מרכיב בייצור רהיטי איכות או מוצרים אחרים.

את ההבדל בין עץ גושני לבין עץ מעובד ניתן לראות היטב גם אם מניחים מול העיניים קורות עץ בגודל זהה. עץ גושני מאופיין בכך שניתן לראות בקורות את סימני הגידול. יש לזכור כי עצים גדלים ומתעבים כאשר בחלוף הזמן מתווספים עוד ועוד עיגולים. גם אם הקורות מנוסרות למלבנים מוארכים, עדיין ניתן יהיה לראות את אותם סימנים וחריצים טבעיים. בקורות תעשייתיים אמנם ישנם סיבים אך לא רואים את אותם הסימנים הטבעיים וגם תכונות החומר משתנות.

עץ גושני, טבעי, חזק

אף אם עץ גושני איננו עובר עיבוד כמו שמקובל בלוחות תעשייתיים, סיבית או MDF, אין זאת אומרת כי העץ הגולמי איננו מעובד כלל. לפני הקצאת הרהיט, קורות הפרגולה או כל פריט אחר, ניתן להעביר את העץ חיטוי המשפר מאוד את עמידותו בפני מזיקים. עוד נציין כי חומר גלם כזה יכול לשמש גם ליצירת מיטות יוקרתיות, לצרכי דקורציה, ריהוט גינה מיוחד. אפילו עצים הנחשבים ליחסית רכים, כדוגמת עץ אורן, יהיו חזקים למדי בצורתם הגושנית, הרבה יותר מאשר בצורתם המעובדת.

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

    בין לקוחותינו: