wood gallery – פרקטים, דקים, שטיחים ו- pvc

בלוג

עמוד הבית / בלוג / התאמת צבע פרקט לריהוט

התאמת צבע פרקט לריהוט

אתם עומדים לבחור פרקט מסוים לטובת הבית שלכם, אבל רגע לפני שאתם בוחרים באופן סופי, שאלו את עצמכם האם התייחסתם לנושא של התאמת צבע פרקט לריהוט בבית שלכם? לא פעם, אנשים שוכחים כי צריכה להיות התאמה טובה בין השניים. למעשה, ההשלכות של התאמת צבע פרקט לריהוט יכולים להיות חיוביים מאוד אם עושים זאת בצורה המתאימה – כי אז יוצרים כמעין תמונה משלימה, וממש אפשר לשדרג את כל התחושה בבית! אמנם לרוב נתאים את הרהיטים לפרקט הקיים, אבל לעתים כשמשפצים את הבית, הריהוט נשאר, אבל הריצוף מתחלף ואנו מתקינים פרקט חדש. במקרים הללו, חשוב כמובן להבין, איך מתאימים בין הצבע של הפרקט לבין הריהוט עצמו.

התאמת צבע הפרקט לריהוט

אז מה העקרונות אשר יובילו אותנו?

הניגודיות כאפקט משלים

באופן כללי, כשמבצעים התאמת צבע פרקט לריהוט, העיקרון אשר יוביל אותנו הוא מפתיע למדי: עדיף תמיד לבחור בגוונים מנוגדים. כלומר – אם יש לכם הרבה רהיטים בגוון כהה, כדאי להעדיף פרקטים כהים, ואם יש לכם רהיטים בגוונים בהירים – עדיף להעדיף פרקטים בגוונים כהים יותר. מדוע הניגודיות כאן היא טובה? פשוט מאד – אם דווקא תהיה זהות בגוונים בין הריהוט לבין הפרקט, עלול להתקבל מראה לא ברור מידי. הרהיטים ישתלבו יותר מידי בצבע של הפרקט, והם לא יהיו בולטים דיים. הדבר יוצר בנוסף מראה מבלבל מאד בעין, ויוצר מראה משעמם מידי. בכך שאתם משתמשים גוונים מנוגדים, אתם נותנים את הכבוד כלל אחד מהמרכיבים בבית – כך גם הפרקט יהיה בולט וגם הרהיטים שלכם, והדבר נראה יפה מאד בעין.

פרקט בהיר לבין הכהה

נכון שיש המלצה לבחור בגוונים מנוגדים, אבל כשניגשים לבצע התאמת צבעים עבור פרקט לריהוט, כדאי להתחשב גם בהשפעה הכללית של גוון הפרקט. אל תשכחו שגוונים בהירים יותר בפרקט, נותנים תחושה של חדר גדול ומרווח יותר, ואילו גוונים כהים נותנים תחושה של חדר יותר חמים ומשפחתי. עליכם למצוא תמיד את נקודת האיזון המתאימה – בין הריווח לבין החמימות. לכן, בנוסף להתאמה של פינות ישיבה בפרט או של ריהוט בכלל, שימו לב שאתם גם יוצרים את האיזון הדרוש. לפעמים אפשר לבחור בגוון מעט יותר בהיר או כהה מהרגיל, כדי ליצור אפקט מתאים.

כמה דרגות של ניגוד נחוצות?

רוב המומחים ממליצים פשוט למדוד את דרגות הניגוד – ויש כיום מומחים לצבעי פרקטים שיכולים להסביר לכם מהו הדירוג מומלץ עבור צבעי פרקט עץ. לרוב, ההמלצה היא לבחור ברמת ניגודיות כזו, של שני גוונים למשל פרקט כהה יותר או פרקט בהיר יותר מהריהוט הקיים. בצורה כזו, יוצרים את האיזון המושלם.

אנחנו תמיד כאן לשירותכם

לפעמים עולה השאלה איך מנקים פרקט למינציה שיש עליו לכלוך עקשן במיוחד שלא יורד בטיפול השוטף. שימו לב שיש חומרים מיוחדים לניקוי פרקטים שאפשר להשתמש בהם – ואתם תמצאו אותם בחנויות הניקוי השונות. אם מדובר על לכלוך עקשן מאד – יש לקנות חומרים ייעודיים להמסתו, ולעשות שימוש בהתאם להוראות על החומר (יש לרוב הוראות מיוחדות להסרת החומר מפרקט).

רוצים לדעת עוד?

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

    בין לקוחותינו: